במהלך ההספד: הגר"מ שטרנבוך בבכי מר על לכתו של שר התורה

    נתי קאליש No Comments on במהלך ההספד: הגר"מ שטרנבוך בבכי מר על לכתו של שר התורה

    במהלך עצרת מספד על מרן שר התורה זצ"ל בהיכל ישיבת חברון גבעת מרדכי, נשא זקן פוסקי הדור רבי משה שטרנבוך שליט"א דברי מספד ומירר בבכי על הסתלקותו | במרכז המעמד הפתיע את בני ישיבת חברון כשהרחיב לדבר על מלחמת רוסיה ואוקראינה, ועל החשש ממלחמת עולם העלולה לפרוץ בכל רגע

    11:40
    17.05.24
    נתי קאליש No Comments on בעדה החרדית מבינים: "לא נראה שיוכלו לעלות למירון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום חמישי בשבוע שעבר התקיימה עצרת מספד גדולה בהיכל ישיבת חברון גבעת מרדכי בראשות ראשי ורבני הישיבה ובהשתתפות המוני בני הישיבה ותושבים מהאזור. בעצרת נשאו דברים ראשי ישיבת חברון, וזקן פוסקי הדור וראש הישיבה בבית שמש הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, והמשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א.

    את דבריו פתח בדברי מספד על ידידו ורעו מימי נעוריו מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל: "הלא תדעו כי שר וגדול נפל בישראל, הוא היה שר בתורה וגדול במעשים ועבד ה' כפשוטו, עליונים ותחתונים נלחמו זה עם זה, עליונים ביקשו אותו ותחתונים ביקשו אותו, והקב"ה החליט שהעליונים ינצחו. על ר' חיים ניתן לומר "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו", שמצד אחד היה אב לכל בית ישראל ודאג לכל צרכיהם, ומצד שני היה כמו "רכב ופרשיו" שמנהיג את בית ישראל" הספיד הרב שטרנבוך.

    הגר"מ שטרנבוך שליט"א הפתיע את בני ישיבת חברון כשהרחיב לדבר במהלך ההספד על מלחמת רוסיה ואוקראינה, והזהיר על מלחמת עולם העלולה לפרוץ בכל רגע, ואמר: "בכל רגע עלולה לפרוץ אש של מלחמה בכל העולם. נשארנו כספינה בלי קברניט בשעה קשה כזאת מבית ומחוץ, כאשר סובלים מגזירות קשות בארץ מהממשלה הדורסנית, ומאידך בכל רגע עלול גם לפרוץ מלחמה עולמית" אמר הרב.

     



    0 תגובות